Passa al contingut principal

Pap massa ple de papa

L'altre dia els meus alumnes van aprendre a fer instàncies. En una, de molt ben pensada perquè la parella que les redacta s'avé molt ( no són parella sentimental, ep! ), es queixa de la supressió de contenidors i papereres durant la visita del Papa. Demanen que les tornin a posar allà on eren i que el papa ens visiti d'aquí a 100 anys, per recuperar-nos de tant catolicisme. Es nota un cert anticlericalisme entre els meus alumnes, una tensió cap a la paraula "Zapatero" i un regust sarcàstic per quan volem arreglar el país i se'ns acaba la classe. El senyor Ratzinger no només fa cara de Gollum ( veieu "El senyor dels anells" ) sinó que se'm posa la pell de gallina vella quan somriu. No és una rialla beatífica, precisament. La qual cosa em recorda que aviat la xiqueta ens farà la confirmació i jo amb aquests posats pro-budistes... Des que vaig abandonar les monges no he tornat a creure que el catolicisme es nodreix de paraules pomposes que ningú no sap què carai volen dir. Ni l'actitud d'alguns que porten el coll blanc ( les cigonyes en són excloses,d'aquesta afirmació ) predisposa a veure'ls com a benefactors de la societat, de les criatures o dels sentiments i comportaments menys nobles. Com que us parlo des de l'experiència, bisbes i capellans m'agraden menys que la sopa amb tel de quan era petita, els llençols humits al llit o els petons amb llengua però amb poca traça. Sóc poc glamurosa, què hi farem. Especialment des que un conegut esdevindrà mà rigorosa des de Solsona. És el més jove de la seva espècie, i em sembla que el veuré de prop quan la xiqueta ens confirmi que la presència de l'esprit  l'ha omplert ( no em pregunteu de què ni on ). M'agrada molt més l'esperit i l'aspror de les garrigues, que m'olia amb delectació, nocturnitat i anglofília...

"Things could be heaven but this feels like hell/
So hold your head high cause you know I'd die
For better days"
 És el que dirien els Gun en ocasions com aquesta... : "Les coses podrien ser celestials però això és un infern, tingues el cap ben alt perquè saps que em deleixo per dies millors."

Comentaris

Entrades populars