Passa al contingut principal

ARS MORIENDI

Morir-se com cal, al segle XV


"Jo vull morir-me, saben? M'han dit que tindré un munt de torçaments, i d'experiències no sé-qu-ese-senyor-sonsorials. Només necessito morir-me 2 minuts, saben?, perquè soc de mida discreta, jo. Ja veuen quina cara faig, de poll ressuscitat a cops... No, el grial de dins el llit no us el deixo, que després passen coses!...Vos! Sí, el de la barba! Faci el favor de no tocar més aquesta cançó d'iclèsia, que la desafineu!...Massa poc, aquesta bufetada!... Vatros, els dimonis, què cony foteu rient i amb pancartes, a sobre amb faltes en llatí? Que us penseu que a l'infern no fareu cal·ligrafia?... Tu! Sí, el paio lleig! D'on has tret aquesta corona? ... De l'armari dels mals endreços, dius? Desgraciat, que era per quan fes l'entrada a la pubertat... i ara, qui voldrà casar-se amb mi?... Vós? No em feu riure, que em surt el fel per la boca... Esbufegar, jo?... Un petó que ho guareix tot i ressuscita?... Eeeecs!... Ni que m'estigués morint...Ah, que us feu dir Jesús Buba-star i canteu pels pobles? Aixina com un joglar?... Home, haver-ho dit abans!... Aahh, perdoneu que suï...Així que... Senyora, què caratsus us passa, que mireu fixament?... Ah, que el missatger ja ha arribat...Ja era ho...oh!...oh!....Oh! Jesús i la Verge San...OH!...tis...OOH!...sima...OOOOH!..."

(Fos en negre, mentre els actors es fumen una cigarreta -cadascú la seua- i l'actriu neteja amb una tovalloleta el famosíssim Satisfyer, actor principal del clip promocional de la marca Ars Moriendi 2 minuti

PD. Inspirat (amb uns quants esbufecs i riallades) per aquest gravat antic, que diuen que surt dels de http://relatsconjunts.blogspot.com/2019/11/ars-moriendi.html

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars