Passa al contingut principal

EL CEL EL SILENCI EL COS


EL CEL EL SILENCI EL COS

va ser el silenci la boca
o van ser les paraules de la teva mirada?
va ser el cel en silenci
o la boca a les parpelles mussitades?

va ser el món que es va quedar mut, vinclat a les dunes sota els peus

i l'horitzó tancat dins dels teus braços oberts

va ser el cos encès a l'ocàs del sol

L'ENAMORAMENT II

quin nom portes ocult en el teu pit
perquè hi reconegui els portals de casa meva?

quina llum viu en el teu iris
perquè hi reconegui els colors de la meva ànima?

quins contorns saben els teus dits
perquè hi reconegui els amagatalls del meu cos?

quina memòria habita en la teva veu
perquè hi reconegui la música d'altres eres?


SEPARACIÓ

vaig crear una línia imaginària de distància
per separar-me de debò de tu

Eugènia de Vasconcellos. La casa de la compassió. Curbet Edicions. Traducció a càrrec de Carles Duarte i Mireia Vidal-Conte.






Comentaris

  1. Crec que haurià de provar avam si encara em surt, som capaç de fer-ne un de poema amoros. per aserenar cos , ossos i anima .
    Merces .

    ResponElimina
  2. Sí, realment la separació és més definitiva quan és imaginària que física.

    ResponElimina
  3. Respostes
    1. Un trèmol de pell, un ull que troba la vida del poeta en el poema.

      Una gran descoberta.

      Elimina
  4. Poemes que et porten de la mà allà on volen. Magnífic!

    ResponElimina
  5. Amb aquest cognom deu ser molt fàcil escriure bé.

    :P

    ResponElimina
  6. Magnífics poemes. Expressen molt bé els sentiments d'amor i desamor.

    ResponElimina
  7. Et dic una cosa... Enamorament m'ha enamorat. Les altres dues m'han arribat molt al fons però aquesta m'ha trastocat del tot i ara no em trobo (i mira que em cerco).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vinc a veure si hi ets... al teu bloc hi ha un home encantador que escriu molt bé.

      Crec que t'hi assembles... :-)

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars