Passa al contingut principal

For desire ("you, yes you..."), Kim Addonizio

Recordareu el nostrat, eròtic, senzillament genial "What do women want?" (entre natres conegut com "El vestit vermell") de la gran poetessa americana Kim Addonizio. La butxaca ha volgut que m'hagi pogut comprar el seu llibre, on he trobat aquesta perla. Avui, a partir de les 5 de la tarda, ens trobareu a Crespià,  lluny de casa i prop de Girona, a l'Albert Carrasco i servidora, o Claramont i Cantireta, S.L.,  on el diré en veu alta, i crec que més d'un dirà "SÍ" al final... 

Psst...Us he dit avui que us aprecio molt molt? :-)****



Dóna'm el formatge més fort, el de més aroma,
i vull el bon vi, el remolí al cristall
que dóna la flaire masegada de les móres
o de les cireres, aquell regust al fons
de la gola, el retindre'l abans d'empassar-se'l.
Dóna'm l'amant que obre, amb un cop sec, la porta
de casa seva i m'empeny contra la paret
del rebedor fosc, i m'hi deixa fins que acabo amarada
i tremolosa, i els seus besos arriben en barques
i comencen la seua deliciosa diàspora
entre les ciutats i viles del meu cos.
A la merda amb els sants, amb els màrtirs
de la meua infantesa que m'havien d'educar
en el domini de la resistència i la fe,
a la merda amb l'altre món i sos àngels esblanqueïts
que es desmaien i sospiren com noies victorianes.
Jo vull aquest món. Vull entrar a peu
a l'oceà i sentir com prova d'endur-se'm
com si fos només un bocí de vidre ratllat
i vulgués oposar resistència. Vull caminar
entrepussant i equivocant-me
entre bars i cambres fosques,
entre hotels lluents i herbotes
als girasols en testos i als parcs
on els gossos van sense corretja
tot i els avisos, on s'ensumen mútua-
ment i es rebolquen a l'herba, vull
jaure en algun lloc i patir per amor fins
que me'n mori o gairebé, i llavors aixecar-me
i posar-me aquell vestit negre remenut i esperar-
te a tu, sí a tu, que vinguis cap a mi
i et posis de genolls i em diguis

què bona de collons estic.

Traducció de l'anglès de Montserrat Aloy i Roca

 Si teniu una mica més de temps, AQUÍ  trobareu una versió recitada de collons... ;-)

Comentaris

  1. Desitjos que ni gosem somiar...i no som de missa. Però...
    Bravo per donar veu a la dona de vermell.
    Sí! - et diem - Continua.
    Guapa!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars