Passa al contingut principal

I el pa amb tomàquet onejarà als màstils

FUTURIBLES CATALANS

                                                      Homenatge a Brossa


                    Cap peix del Mediterrani podria moure’s
                   si no portava marcades les quatre barres
                                                            Ramon Muntaner



Caurà de dalt, no cal que ens preocupem:
El cel plourà pinzells tan catalans
que ens pintarem bigotis als miralls,
ens pintarem la terra en un paper,



la pàtria que hem perdut sense combat,
sense combat la recuperarem,
sense fusells, només amb cebes i alls:
farem uns rots tan amples i ancestrals



que màgics mons de iaies amb elàstics
ens portaran barrets plens de conills
que rostirem abans no siguin dits



i ens menjarem enfundats en un frac.
Els peixos muts parlaran català
i el pa amb tomàquet onejarà als màstils.


 Dolors Miquel. El Musot. Lleida, Pagès editors, 2009

Psttt... M'encanta, em fascina, m'enamora i li tinc enveja (sana) perquè se pot aprofitar tot el que ha escrit. I en recital és de mocador i traca. MIREU AQUÍ PER SI VOLEU LLEGIR-NE MÉS.

Comentaris

  1. El pa amb tomàquet jo el prefereixo al plat...Molt guai , el poema.
    Petonets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars