Passa al contingut principal

MÓN ABANS DE COLOM

"Llegeix-me... i no te'n vagis massa lluny de mi..."

el meu món sense tu...

de Suzanne Vega

Si de tu em prenguessin l'amor
qualsevol color fóra blanc i negre
tot seria tan llis com el món abans de Colom
en aquell dia perdria la meitat dels meus ulls


Si de tu em prenguessin la vida
tots els arbres es glaçarien en aquest sòl fred
seria tan cruel com el món abans de Colom
navegar fins a la riba i allà m'estaria, guaitant avall

Els homes que cobegen la terra
i les riqueses insòlites i noves
que'ls agrada la bijuteria del desig
mai et tindran a tu

i mai coneixeran l'or
o el cobre del teu cabell
com podrien pesar 
la teua vàlua, tan inusual?

Si de tu em prenguessin l'amor
tota llum ara brillant acabaria empetitint
tot fóra tan fosc com el món abans de Colom
cauria pel salt d'aigua i em trobaries nedant pels marges

Els homes que cobegen la terra
i les riqueses insòlites i noves
que'ls agrada la bijuteria del desig
mai et tindran a tu

i mai coneixeran l'or
o el cobre del teu cabell
com podrien pesar 
la teua vàlua, tan inusual?

Traducció de l'anglès de Montserrat Aloy i Roca

Comentaris

  1. em sembla que ja t'ho van dir, que tenies les mides mal agafades
    però tanmateix, si a tu ja t'està bé i et distreu
    .

    ResponElimina
  2. El mon es llis.

    Com vols que sigui rodó?

    Relliscariem!!!

    :P

    ResponElimina
  3. M'agrada aquesta poema, que suposo que és la llera d'una cançó...
    :)

    ResponElimina
  4. L'amor abans de Colom, no devia ser gaire diferent.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars