Passa al contingut principal

EL MEU ANGLE


Vaig escriure'l en anglès el juliol del 2010, a Dunfermline, Escòcia, Gran Bretanya, damunt del llit. Es diu "A Love Item". Està inspirat en un poema preciós de la Carol Ann Duffy, que trobareu també a casa meva.

ARTICLE D'AMOR

Et dono una carxofa.
Guarda-la bé,
tot el que jo sóc és dins seu.
Les gràcils espines
de les fulles curtes poden
gravar-te la por a la memòria :
els dits que prenen brins de sospirs
en jardins privats
poden causar-ne, si hi són descoberts.


Tot i així, aquests articles naturals
no fan cap olor. Reptaré dins teu,
sense ser percebuda, per quedar-m'hi,
no sabràs pas que hi sóc.
Un eixam de mi mateixa es reuneix
de nit
per enderrocar els teus ulls cecs.
Una part de mi és el meu tot,
significant i curosament escollida,
propera a la perfecció.

Pots sentir com me'n vaig,
m'arrugo o ploro o et menyspreo,
cadascun dels meus membres és cabdal
per a la vàlua de la meva essència.
No ho dubtis,
l'herència que m'ha sigut donada
perdrà el seu matís primitiu.

Si em marceixo, tu en seràs el culpable.
Ara que et menges el meu cor,
deixo de ser una flor.

Traducció de Montserrat Aloy i Roca

Comentaris

  1. Sembla com si en l'amor els amants fóren carxofes però que esdevinguen les flors més belles o dit d'una altra manera, són carxofes i es veuen roselles, això li passa a la meua dona amb mi, jo no és que siga el summum però ella m'hi veu...

    Vicent

    ResponElimina
  2. VICENT: l'amor té forma de rosa, de ceba (segons Duffy) i de carxofa. I totes tan necessàries!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars